Sommarvarmt, Sjötorp och 3 mil på cykel

Idag tror jag ändå att jag ska kunna få ner några rader. Ibland vill jag så gärna skriva men jag kan inte få ner ett ena ord på pappret som låter vettigt. Jag vet inte om det har med min hjärnstress att göra. Det händer att jag funderar på vad  

Tänk att det blev sommar på en gång! I helgen var jag dess utom långledig 
Eftersom Micke och jag hade bestämt att ha husbilprämiär i helgen hade jag fullt upp på fredagen. Husbilen skulle besiktas, jag var tvungen till Biltema och köpa en ny pall, vattentanken skulle  rengöras och fyllas, mat och kläder skulle packas.

Husbilsskrutten gick igenom med blankt papper, inte dåligt för en 28 åring.

Det blev en toppen helg. Jag har verkligen hittat ett smultronställe vid Värnen. När Micke och jag vaknade på lördag morgon var klockan halv tio, så länge har jag inte sovit på flera år.


Vi ångrade oss så mycket att vi inte tagit med mat för flera dagar för då hade vi kunnat stanna på campingen men istället blev det en tur till Sjötorp. Det är så mycket barndom för mig där.

När jag var liten var jag med min farmor där och kollade när båtarna slussade.

Förra veckan när jag var ner med blommor till Magnus grav fick jag se att någon hade stulit vår gravvas i marmor. Vad är det för folk som stjäl på kyrkogården? Jag blev väldigt ledsen faktiskt. Jag vill ju ha en fin vas där men det känns ju inte som om det är någon idé att köpa en ny.

När vi kom hem på söndagen fick vi besök av lillskruttan vår!

Hon ville gå till lekparken och eftersom "mormor" inte vill säga nej så gick vi till lekparken.
 
Nu har jag sålt min startplats till tjejvättern. Det är med lite sorg jag gjorde det för det är så himla kul! Fast jag vet att jag måste lyssna på kroppen.

Nu kan jag cykla för att det är kul och inte för att jag måste få ihop mil. Jag kommer cykla igen någon av Vätternrundan loppen, fast något annat år. Jag kommer hur som helst vara på plats och ta emot min lillasyster när hon går i mål! I söndag när jag cyklade kände jag mig för första gången på väldigt länge stark! Det blev i alla fall lite över 3 mil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar