Utlåst, gitarr inköp och en guldfärgad lampfot

Vissa dagar är bättre än andra och idag är definitivt en bättre dag än igår. Gårdagen kommer nämligen gå till historien. Jag ska ta det från början. Det var -16°C så ca 10 minuter innan jag skulle åka till jobbet gick jag ut och startade bilen. När jag sen kom ut för att åka och väntade mig en varm och härlig bil så var det troligen varm men det vet jag inte säkert för den var låst. Jag fick inte panik då utan sprang in och hämtade extra nyckeln men det hjälpt inte. Då tänkte jag att batteriet kanske var slut i nyckeln men problemet var att jag inte fick isär den. Jag ringde hysteriskt till Micke som är i Stockholm, för han kan säkert göra jättemycket från där han är. Efter väldigt många om och med och facetime samtal lyckades jag byta batteri..... men det hjälpte inte heller!!! Bilen stod där och gick och var låst. Jag ringde till mitt jobb och där hade vi en kollega sjuk så min arbetskompis var helt själv. Då fick jag panik, för jag vet hur mycket det är på morgonen. Jag tog beslutet att ta Mickes bil och låta min stå och gå till bensinen tog slut. Vid det laget var jag så stressad att jag inte ens orkade vänta på att rutorna på bil skulle frostas av så att jag kunde backa ut genom häcken. Mickes bil stod ju självklart innanför min. Jag tog satts och körde framåt över snöhög och gräsmattan, det gick på tvären över gräset medan 4-hjuldriften fick göra sitt jobb och tugga mig genom snövallen. Jag var 15 minuter sen till jobbet vilket jag tycker var väldigt bra jobbat ändå. Fast vad skulle jag till jobbet att göra. När jag kom dit kändes det som jag hade hjärnblödning och allt jag gjorde gick liksom trögt. Jag hade bränt hela dagens energi den morgonen.
 
När jag samlat mig lite och Micke pratat med Mekonomen som berättade att det borde finnas något dolt nyckelhål började jag googla.  
Jag hittade den här bilen och skickade den till Gustav som löste detta och kunde stänga av bilen. Då hade den bara stått och gått i två timmar.Så nu är det så dåligt med bensin i den att jag inte kan ta den till jobbet. Utan fick ta Mickes bil idag också.  
 
Eftermiddagen innan den där fantastiska morgonen var jag med Gustav och Linnéa till Karlstad.
De här två är det finaste som finns! Gustav har börjat spela gitarr och det var det som var målet för resan. Så en gitarr inhandlades och så mat på MAX. Vi hade en så himla mysig eftermiddag
 
Jag gjorde också världens fynd på loppisen i stan. 

100 kr för en lampfot. Jag ska köpa en annan skärm till sen ska jag ha den i min nya hall. Micke jobbade på förfullt med hallen i helgen som var och det går framåt. Det blir så fint! Jag längtar till jag får börja inreda den. Det ska bli vitt, rosa, grått och guld. I hallen har jag planerat!
 
Jag vet inte var den minimalistiska tanken tog vägen, både gardiner och lampfot på samma vecka! Ja inte nog med det jag har också fyndat en sån här

Den är så vacker tycker jag men den är ju galet dyr så jag skulle ju inte betala fullpris för den!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar