Inflammation, sol och vänner

Sitter med en filt över mig här vid min egen dator hemma. Jag är ledig idag, om en liten stund ska jag göra mig i ordning och åka till Lollo i Örebro. Hon ska flytta ur sitt studentrum och in i en egen lägenhet.

Jag mår lite bättre, jag får sova. Jag visste att om jag bra skulle få tillbaka min sömn skulle det bli bättre. Fast jag har en lång väg att gå än och mycket i mitt liv som jag behöver tänka igenom. En av de viktigaste sakerna för mig är att få en utredning om jag har ADHD eller inte. Jag har väntat 3 år på en utredning nu.


Jag var till mamma igår och fick långa ett handledsstöd. Det är nästan alltid så att det psykiska och det fysiska går hand i hand. Jag brukar få ett skov av min psoriasis när jag mår psykiskt dåligt. Den här gången tog det inte huden utan lederna. Jag har en inflammation i handleden och den gör något så in i helvete ont!

Som jag skrev om sist är det många saker som jag måste fundera på i mitt liv.

  • Jag måste anpassa livet efter min energi nivå inte tvärt om. 
  • Jag måste vila och återhämta mig
  • Jag måste sänka kraven på mig själv
  • Jag måste förstå att det inte är mina prestationer som ger mig ett värde
  • Jag måste lära mig att det är mänskligt att fela
  • Jag måste lära mig att älska mig själv 

Jag fick de här orden av min syster igår!

Jag är en väldigt duktig person. Jag är helt jäkla överdrivet duktig och jag vill vara duktig och driven för det är det som är jag. Fast att just tänka på att det kostar på, att det i längden inte är så hälsosamt att vara duktig ska jag försöka ta med mig. Det kan vara bra att vara bara lagom bra ibland också.

Den här veckan jobbar jag 6 dagar och som sagt idag är min enda lediga dag. Måndag och tisdag har jag jobbat med avgiften och det är ganska skönt att vara bortkopplad från rekryteringen en stund. Det är verkligen ett sjukt tufft jobb och nu när jag inte mår så bra heller.
Jag är så glad att jag sover bättre, jag sover typ hur mycket som helst. Jag gick och lade mig klockan 20:30 igår och sov till halv sju.

Jag passade på att skämma bort mina barn lite.

Jag gjorde varmchoklad och mackor till de skulle gå till skolan.

Vädret har varit så himla dåligt men jag försöker gå så ofta som möjligt i alla fall.

Det är ju väldigt vackert.

I lördag var det helt underbart väder. Det gör så mycket när solen tittar fram. Jag lyckades också få med min kära make på promenad. Han hatar promenader så det är stort av honom att följa med för min skull tycker jag. 

Kolla bara!!!

Sol och vänner, vad kan läka en bättre än det?
Fick så fina blommor av min Ia när hon var här och hälsade på mig. 

Nej nu måste jag ge mig av, en hel dag med Lollo väntar mig nu <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar