Trött, jobbhelg och dieselvärme

Det finns helt klart dagar då jag vaknat piggare och mer utvilad än i morse.
Det blev bara 3,5 timmas sömn i natt. Jag hade lite svårt att sova efter att ha kollat på en film som aldrig tog slut. Måste det verkligen vara så förbannat mycket reklam? Jag verkligen hatar reklam. Jag är så anti reklam att jag försöker att undvika just varor som det görs reklam för av ren vrång het.
När jag kom hem från jobbet igår hade vi verkligen en slö lördag igår. Jag tog i och för sig en timmas promenad när jag kom hem men annars bestod dagen i soffmys, tacos och min familj. Har mina Lollo hemma just nu och jag älskar att få ha henne hos mig.
 
Hon gör mig stolt varje dag min Lollo och det går bra för henne på universitetet. Varje gång jag saknar henne som typ är hela tiden tänker jag på att hon trivs så bra och har så mycket kul med sina kompisar. Då känns det så bra i mamma hjärtat!
Hon skickade den här bilden till mig. Vacker men läskig tycker jag.
 
Eftersom jag själv inte fått tummen ur och skaffat mig vinterdäck till bilen kör jag för tillfället Touareg till jobbet. Jag verkligen älskar den bilen.
Det är helt fantastiskt att ha en varm bil att sätta sig i.
 
Nu ska jag böra köra en arbetsdag till så är jag äntligen lite ledig. Jag har tagit fram julgardinerna och på tisdag ska jag pynta och fixa. Det är mindre än en måndag kvar till julafton.... det är väldigt mycket som ska hinnas med innan dess.
 
Jag behöver komma igång med min träning igen också men att hela tiden känna panik över att jag tränar så lite hjälper inte alls för att komma igång. Jag ska sätta upp lite mer rimliga mål. För det är ju bättre att träna ett pass och vara nöjd med det än att ha målet att träna pass och kanske få till ett och vara missnöjd. Det är mycket bättre att få en positiv känsla än en negativ och en enda lite förändring i hur man tänker på träningen kan göra väldigt mycket för hur man mår. Jag
 
Jag tycker det är lite jobbigt också att inte veta om jag får vara kvar efter nyår på mitt jobb. Troligen är det inte slut vid nyår men jag vet ju inte. Hoppas få något besked under nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar