Komma i gång, skadad och fredagsfrukost

Nu så äntligen har jag fått till ett träningsschema. Det är svårt när man inte har något direkt mål men så som jag har känt mig ett tag nu har jag kommit fram till att mitt främsta mål är att må bra och det har varit lite si och så med den där må bra känslan ett tag. Nu ska bara förkylningen släppa taget om mig helt så jag orkar köra på.

Min enda lediga dag den här veckan var igår och jag gjorde verkligen inget annat igår än att oroa mig för Linnéa lillbus. Som jag berättade så är hon på skolresa till Dovre. Om det ska hända någon något så är det såklart min lilla oturskråka. De hade en klättningslek och det blev något fel med Linnéa säkerhetssele så hon föll från över 2 meters höjd rakt ner i backen. Hon landade på sin arm. De körde henne i ambulans till Lillehammers sjukhus. De röntgade, sövde henne, lade rätt benen inne i handleden på henne och gipsade henne. Allt utan att jag kunde vara med henne. Det kändes väldigt jobbigt att inte kunna vara hos henne.


I kväll kommer hon hem och det hon önskade sig var att få cola och det ska hon få!

Linnéa hade så sett fram mot att få gå upp på Dovre fjället men tack vare att hon skadade sig så missade hon den utflykten. Jag har lovat henne att jag ska följa med henne och gå till upp till Snöhetta om hon vill. Är det inte så jäkla typiskt att det barnet på skolan som såg mest fram mot vandringen och som varit redo för detta med skor och utrustning i över ett år ska skada sig och inte kunna gå dit.

Jag är så glad att hon kommer hem ikväll mamma lilla hjärta <3

Att hon trivs ute i naturen har hon nog fått både från sin mor och sin far. Fast jag var inte en sån skogsmulle som jag är nu när jag var 13 år. På mig har det liksom kommit med åren mer.

Nu är det bland det bästa jag vet att få gå i skogen eller att bara sätta sig där en stund och bara vara! .

Idag är det 1 september och jag sitter fortfarande och väntar på att det ska bli sommar. Det är ju inte möjligt att den redan varit eller? Den här helgen är det Oxhälja och när den har varit är det höst på riktigt! 

Idag var det min tur att bjuda på frukost på jobbet, vi turas om. Fredagar är den absolut mysigaste dagen i veckan att jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar