Tonåring, blå present och husbilshelg

Måndag morgon och långvecka med 46 timmar framför mig. Då gäller det att också planera livet efter det.  Planering är nyckeln för mig.

Idag är det ingen vanlig dag för det är min lilla Linnéas 13 års dag. Tänk att min minsta lilla trollunge fyller 13 år!! Trotts att hon viste att det skulle innebära en mycket tidig morgon ville hon inte skjuta på att få frukost på sängen.
Så det fick hon halv sex i morse. Hon åker nämligen i väg på skolresa idag och blir borta hela veckan. De ska åka till Dovre och Linnéa har sett så mycket fram mot den här resan. De ska fjällvandra och det är en av de saker som min lilla dotter älskar.
En annan sak som jag tror min dotter också hade älskat är vad jag fick göra i helgen. När jag fylld 40 år så önskade jag mig upplevelser och det fick jag. Den här helgen var det dags för att få min ”present” av pappa och Gudde.

Så här ser jag ut efter den så jag vet inte om jag ska tacka eller inte faktiskt.

Det jag fick var att genomföra en höghöjdsbana. Klättra och dra sig fram 10 meter ovanför marken. Det var en häftig upplevelse men verkligen inget för den höjdrädda eller armsvaga.
Jag var så himla tät av min astma bara vilket var skitstörande men annars var det verkligen en annorlunda upplevelse!

För utom att hänga 10 meter ovanför marken i en sele så åt vi god mat och drack vin. 

Vi låg på Laxsjöns camping som var en väldigt trevlig liten camping.

Förmodligen var det sista helgen jag var ute med husbilen och det har inte blivit så många turer i år men så har jag ju inte haft semester heller.

Nästa år hoppas jag på många många fler helger! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar