Vinkväll, Liseberg och Falu Koppargruva

Jag vet inte när jag var så trött och sliten sist som jag var när jag skrev i måndags. Nu har jag haft en veckas semester och jag hade förmodligen behövt fler veckor om det skulle vara optimalt men nu blev det inte så i år och då får man göra det bästa av situationen. Min förhoppning är att Micke och jag ska kunna ta en vecka till hösten. Jag vill väldigt gärna tillbaka till Teneriffa.

Jag tycker själv att jag utnyttjade min semester vecka på ett bra sätt. Jag hann med både vila och roligheter. 


Vinkväll med min Therése på söndagen efter jobbet borde jag kanske bokat in en annan kväll men fast jag var trött så är det alltid så roligt att ses och jag får alltid energi av att spendera tid med henne.

På tisdag tog jag med mig mina flickor, min syster och hennes dotter till Göteborg. Jag hade bokat ställplats i Partille.

Det var kanske inte den mysigaste ställplatsen i världen men den fyllde sin funktion. 295 kr/dygn, det fanns el, toa, dusch och möjlighet att tömma både latrin och spilltank. Det var nära till bussen, som tog 25 minuter in till Liseberg. För det var så klart det som var målet med hela resan.

Finast tjejerna!

Medan barnen åkte karusell så tog jag och syster det lugnt. Vi tittade på folk, drack vin och pratade. Verkligen en bra sysselsättning som inte är allt för betungande.

Fast är man på Liseberg får man ju lov att åka något i alla fall och eftersom jag är så jäkla åksjuk, går allt som gungar och snurrar bort. Helix har jag åkt förut och jag måste säga den slår de flesta berg och dalbanor tror jag. Den här gången vågade jag titta nästan hela tiden.  
Vi avslutade kvällen på en sushi restaurang

Ni som hängt med här ett tag vet att det är det bästa jag vet!

Det var så skönt att komma i väg på något riktigt roligt. Jag behövde verkligen det efter allt jobb som varit!
Jag tog en lång promenad på torsdagen. Jag gillar inte omställningar i livet kan jag konstatera. Jag vill nog att allt ska vara som det är så att jag vet hur det ska vara. Att jag har jobbigt med förändringar tror jag beror på hur mitt liv har sett ut. Jag har haft några stora tuffa förändringar som inte varit självvalda och hur mycket jag än trivs och är glad för att jag har ett nytt jobb., så var det inte jag som valde att byta jobb. Någon annan har bestämt det åt mig, sen betyder inte det att det är negativt.

Jag tänker på att jag måste ge allt lite tid, så att jag hinner med. Det går inte så fort att bygga en ny vardag när man står inför helt nya förutsättningar. Jag har inte ens hunnit landa i allt det nya. Plus att det varit så mycket ett tag att jag inte riktigt har haft tid att reflektera eller återhämta mig.

I helgen åkte jag och Micke på en liten semester och vilohelg

Vi tog husbilen och åkte i väg på fredagkväll. Micke visa mig platser runt om i trakten där han varit mycket på somrarna som barn.

Detta var vad vi vaknade upp till på lördag morgon. Jag är så glad över min lilla skruttiga husbil. Det finns en speciell lukt inne i bilen, det går inte säga vad det luktar men för mig luktar det lugn och harmoni. Jag älskar den lukten.

Efter frukost åkte vi till Ludvika och sen vidare till Falun 

Vi besökte koppargruvan tillsammans med Mats och Rosie. Gruvan var väldigt intressant tyckte jag.

Vi avslutade dagen med mongolisk buffé

Innan vi åkte hem på idag hade vi beställt tid för Thai massage

Det var faktiskt helt fantastiskt skönt. 

Nu är det slut på denna enda semestervecka jag har i år och jag tror jag fått vila och återhämtning så jag är redo för en ny arbetsvecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar