Slut, stopp och utmattad

Nu ska jag berätta hur man kan göra om man vill köra helt slut på sig själv på fyra veckor. Några saker man behöver: en student, en cykel, ett heltidsjobb, ett barn som ska flytta till ny lägenhet. Sen är det också bra om du inte har några lediga dagar eller i alla fall väldigt få. 

Här kommer snabbguiden. Börja med alla förberedelser inför en student, ha studentmottagning, dagen efter packar du husbil och åker med den ner till studentbalen för att sen åka vidare till Motala. Där ställer du upp din husbil och cyklar sen 15 mil på din absolut bästa tid någonsin! Sen vilar du en dag innan du åker hem och tvättar, städar och förbereder skolavslutning för två barn till.

Sen åker du tillbaka till Motala och cyklar 30 mil på din absolut bästa tid och prestation någonsin. Efter det åker du hem och jobbar och planerar midsommarfest för 30 personer, du handlar, fixar lekar och lagar mat. Sen går du all in på midsommarfesten och vaknar bakfull med blåsor i hela munnen.

Veckan efter hjälper du ett barn flytta, du packar och fixar och trixar på din enda lediga dag den veckan. Sen jobbar du igen och nästa lediga dag veckan efter tillbringar du och dina barn på resande fot med massa skoj men också mycket tufft och många sorgliga minnen. Du avslutar sen med den absolut galnaste jobbhelgen man kan tänka sig. Som du sen avslutar med en trevlig vinkväll med din bästa vän fram till klockan 02 innan du sen går på en veckas semester. 

I morse orkade jag inte ur sängen. Det gick inte och då är jag ändå ganska så envis. Jag är så bra på att ge andra råd men att följa dem själv är jag inte så bra på tyvärr.  

Jag är på riktigt helt utmattad och slut körd och det inser jag nu. Jag är inte sjuk, det är ingen utmattningsdepression men jag vet att jag blir sjuk om jag inte stoppar upp nu.

Jag inser också att jag kört på lite för länge att det inte kommer räcka med att vila ett par dagar. Inser att det kommer ta ett tag ett komma igen. 
Jag har nog aldrig varit i så stor behov av en lång semester men nu har jag ingen i år. Så jag får helt enkelt tänka om och göra upp en plan för att bli mig själv igen. 

Promenader som jag älskar och sömn. 

och så tid med de mina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar