Midsommar, blåsor och mina stora barn

En av de absolut roligaste sakerna jag vet är att ordna fester! Varje år ordnar jag och Micke en midsommarfest för alla de våra <3 och så även i år så klart. Inte ett enda kort tog jag på midsommar. Det blev helt avglömt, jag brukar alltid ta en hel massa kort.
Rent fysiskt var jag som jag skrev förut, helt utsliten redan innan festen. Så den kostade mig väldigt mycket krafter. Fast det fick det ju lov att vara värt, då den som vanligt blev lyckad och rolig.

Det fanns där emot inte några förutsättningar för att vakna pigg på lördagmorgon och det gjorde jag inte heller. Huvudvärk av lite för mycket bubbel och blåsor i hela munnen. Jag har med lite research kommit fram till att jag drabbats av ett aftevirus som i sin tur fått fäste för att jag är stressad och utmattad. För att ni ska slippa ett långt utlägg om detta kan jag kort och gott säga att jag har så ini helvete ont i min mun!    
 
Jag låg hela lördagen för jag kände mig sjuk inte bara av bubblet, jag kände mig sjuk på riktigt. Igår var jag dock piggare.
Lollo och jag tog en promenad och pratade om livet och hennes framtid. Till hösten blir det troligen Örebro för henne. Hon har sökt ett filmprogram på universitetet. Det kommer bli sjukt tomt utan henne hemma men mamman i familjen får lov att vänja sig.
 
Emil ska jobba hela sommaren och har nu kostat på sig en egen bil.
Han är på riktigt stolt över denna och jag tycker också att den var riktigt fin till det priset. Jag minns ju själv hur det var när man fick sin första bil. Det var stort för mig och ännu större för Emil tror jag. Igår var han till Biltema och köpte såna där viktiga saker till bilen som FM-sändare och tärningar :)  

De är så underbara att ha att göra med mina stora barn. De har blivit kloka vuxna personer av dem. De är väldigt annorlunda att vara mamma idag än för bara 10 år sedan. På många sätt är det roligare nu, roligt att få följa dem in i vuxenvärlden. Jag älskar att diskutera och prata med dem.

Den här lilla tokfian och hennes mamma och pappa kom och grillade med oss igår. Vi hade hur mycket mat som helst kvar efter midsommar då vi skulle ha grillat men ingen ville grilla i regnet.
Hon lär sig nya saker hela tiden, det går så fort och hon är så duktig min lilla tjej. Hon kan säga mormor nu och när hon gör det får jag ju nästan tårar i ögonen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar